Основний етап міжнародного оцінювання PISA-2018 буде проведено з 15 квітня по 30 травня
Про особливості проведення PISA в Україні
Опубліковано посібник «PISA: математична грамотність»
Фахівцями Українського центру оцінювання якості освіти підготований посібник «PISA: математична грамотність». Видання призначене для учителів, учених-педагогів, методистів, авторів підручників і навчальних посібників із математики, фахівців у галузі освітніх вимірювань.
Видання містить теоретичні і методологічні положення рамкового документа міжнародного порівняльного дослідження PISA для оцінювання математичної грамотності 15-річних осіб.
У посібнику висвітлено засадничі ідеї оцінювання математичної грамотності, які покладено в основу дослідження PISA.
Також у виданні викладені оприлюднені ОЕСР завдання з математичної грамотності, їхні характеристики, а також критерії оцінювання.
В УЦОЯО зазначають, що ці завдання можуть бути використані вчителями в процесі формування математичної компетентності учнів або студентів.
ЗАВАНТАЖИТИ ПОСІБНИК «PISA: МАТЕМАТИЧНА ГРАМОТНІСТЬ»
PISA (PROGRAMME FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT)
2018 року Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів PISA, що проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).
Дослідження проводиться раз на три роки й спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів. Україна долучається до більш ніж 80-ти країн, що беруть участь у PISA – 2018.
Сайт дослідження http://pisa.testportal.gov.ua
Міжнародні порівняльні дослідження стали невід’ємною частиною системи оцінювання якості освіти у багатьох країнах світу. Вони дозволяють об’єктивно оцінити стан освіти в державі, сформулювати пріоритетні напрямки і визначити фактори вдосконалення галузі.
Дослідження PISA (Programme for International Student Assessment, офіційний веб-сайт програми www.oecd.org/pisa) проводиться кожні три роки. У ньому беруть участь 15-річні з більш як 70 країн світу.
У межах Програми підлітки проходять тестування з математики, природничих наук і читання, а також відповідають на запитання під час анкетувань. Варто зазначити, що дослідження не перевіряє знань програмового матеріалу, натомість його завданням є визначити в учнів окремих країн здатність до використання знань і умінь з математики та природничих наук у життєвих ситуаціях, а також, яким рівнем читацької грамотності вони володіють.
Основною метою таких досліджень як PISA не є змагання між державами. Країни-учасниці відрізняються за соціально-економічним становищем, мають свої культурні, національні особливості, специфіку підходів до формування змісту освіти і вибору способів навчальної взаємодії тощо. Порівняльний характер дослідження визначається в першу чергу можливістю проаналізувати результати країни у різних циклах дослідження, визначати тенденції в освітній галузі конкретної країни.
Участь в PISA-2018 дозволить громадянам України, зокрема, спеціалістам у галузі освіти, об’єктивно оцінити стан середньої освіти в країні, усвідомити значущість поступових перетворень у цій сфері, політикам – приймати обґрунтовані рішення про необхідність змін.
Уряд доручив Міністерству освіти і науки України забезпечити участь України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2018 та визначив відповідальним за його проведення Український центр оцінювання якості освіти. (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2016 р. № 72-р «Деякі питання участі України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2018»).
Перші результати тестування українських учнів будуть доступні у 2018 році.
Офіційний сайт програми PISA-2018 в Україні.
Презентація: «Стан підготовки міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PISA-2018 в Україні. Програма дій на 2017 рік»
Вакуленко Т. С.
Презентація: "PISA-2018: Оцінювання математичної грамотності"
В.П.Горох
Презентація: "PISA 2018: Читання (провідна галузь дослідження) приклади завдань"
С.В. Ломакович